mandag 5. januar 2009

Nyttårsforsetter, reisefeber, Hamas og d-vitaminmangel

Jeg skal nå bekjenne mitt ene (av flere) nyttårsforsetter, selv om jeg faktisk er av den oppfatning at disse bør holdes tett til brystet. Men iallefall, jeg skal være mer solbrent enn frostskadet i 2009. Og som da alle nordboere forstår bør man inkludere noe reisetid for å klare dette. Etter uker med venting nærmer nå avreisedagen seg! At Frankrikes president velger samme reisemål og samme avreisedag for fredsforhandlinger med Hamas, skal ikke legge en demper på min sterkt D-vitaminhungrige kropps pleie i sørligere strøk. Sollys er som kjent en meget god kilde for D-vitamin, men høye doser over lang tid kan gi forkalkninger i hjerte, nyrer og lunger - dette forteller meg videre at jeg med god grunn fortsatt kan forholde meg til noen enheter alkohol (for å fjerne forkalkninger) i stedet for tran - bare jeg kommer meg sørover. Reisebrev forsøkes lagt inn i blogg fra nettkafè i Afrika med dårlig bredbånd.
M.

1 kommentar:

  1. Hej ... Dit indlæg virkelig fik mig tænker mand ..... en intelligent stykke, må jeg sige.

    SvarSlett